اخبار  

 

انرژی هسته ای

 

مصاحبه احتصاصی  جان کی. گرانده نویسنده  و منقد هنری با احمد نادعلیان

ادعلیان هنرمند ایرانی است که کارهای طول زندگیش در رابطه با تکریم موجودات زنده و محیط طبیعی است. برای دسترسی به این امر در کنار زندگی در طبیعت او مجسمه هایش را در محیط صلح آمیزی در طبیعت اطراف قرار میدهد.  بیشتر

 

معرفی احمد نادعلیان در موزه سبز

متن از آقای سام باور

بواسطه حجاری اشکال ساده ماهی یا دیگر اشکال بر روی سنگهای کوچک، هنرمند احمد نادعلیان آرزو دارد که روح نادیده گرفته شده جویبارها و رودخانه های سرزمینش ایران و جهان را یادآور شود و اینکه نسل های آینده را با این گنجها سهیم کند. بیشتر

 

مجله یو تی ان ای ماه می و جون 2006  امریکا


احمد نادعلیان
[ایران
]
 

احمد نادعلیان انسانی که به سنگها و آب عشق میورزد،  همانند یک ماهی مرزهای بین المللی را میشکند . ادامه

 

نامه رابرت مورگان  به احمد نادعلیان

"من بسیار تحت تاثیر مفهوم آثار شما قرار گرفتم. نشانه هایی که در صبحگاه بر صخرهای ساحل دریا خجاری میشوند و در طول روز پنهان میشوند.  آثار شما فرا میخوانند پرسشهای بسیاری در باره زمان، تاریخ، زبان، معنا و مجسمه سازی" بیشتر

 

 

یاداشتی بر کار نادعلیان در کتاب هنر فردا نوشته ادوارد لوسی اسمیت

در ایران احمد نادعلیان (متولد 1963  میلادی) در حال انجام خلق یک چیدمان عظیم در حاشیه و میان آب هی رودخانه هراز در نزدیکی کوه دماوند با عنوان هنر رودخانه میباشد.  بیشتر

 


کارهای نارعلیان در امریکا

 

کار مشترک با کودکان

 

گنج پنهان در پاریس

 

كارهاي نادعليان در فرانسه


ماهيهاي تشنه :   حجاري و نمايشگاه نادعليان در جزيره مايوركاي اسپانيا

 

مرگ ماهي ها

كارهاي نادعليان در ليدو ايتاليا

كارهاي نادعليان در آلمان

آناهيتا در باغ نياوران

مركز بين المللي پرديس 

حجاریهای نادعلیان در کردستان

هنرهاي چند رسانه اي 

 مركز اجرا و نمايش هنر در طبيعت
 

کارهای نادعلیان در بنگلادش

 

 

کارهای نادعلیان در ازبکستان

 

 


 

چیدمانها

 

اژدها

باغ پرديس ، پلور تابستان  1376

 


 

راز زمان
فرهنگسراي نياوران  زمستان 1379

 

 

 

راز زمان 2
فرهنگسراي نياوران  زمستان 137

 



این چيدمان  در نمايشگاه گروه + 30 در پائيز 1379 در فرهنگسراي نياوران ارائه شد. در اينجا  مجموعه سنك ها در كف نمايشگاه ارائه شده بودند . تركيب اين سنگ ها به صورت دوراني و چرخشي حلزوني بودند. در مركز، يك سنگ كروي شكل وجود داشت كه در آن دو جنين به صورت متقارن تركيب شده بودند. اين اثر ملهم از يك اسطوره كهن ايراني بود كه نظام هستي را تبيين ميكند.  در ايران باستان اعتقاد بر اين بود كه زروان (زمان) پيش از اينكه زمين و يا آسمان وجود داشته باشد به تنهائي وجود داشت. زروان در آرزوي فرزندي بود و پس از هزار سال نيايش صاحب دو قلو شد. يكي از اين دو قلو ها خير بود و ديگري شر.  نيروي خير نماينده همه خوبيها، زيبايي و نور بود و نيروي شر نماينده بدي ها زشتي و ظلمت.  تركيب سنگهاي دوراني ملهم از نقش يين و يانگ چيني بود كه خود تبيين نظام هستي است.  فرايند تولد زروان در اثر ديگري كه ابعاد آن كوچك بودند ارائه شده بودند.

 

 

 

باروري
نگارخانه برگ تهران نمايشگاه گروهي هنر مفهومي

 

 

در نمايشگاه گروهي هنر مفهومي در نگارخانه برگ او مجموعه سنگهاي كروي شكلي را در كنار سنگهائي قرار داد كه جاي خالي كروي شكل در دل آنها وجود داشتند. چنين تركيب هاي انتزاعي قبلا در نمايشگاه انفرادي او ارائه شده بود. در آنجا سنگهاي كروي در دل فضاي كروي شكل سنگ قرار گرفته بودند.