اخبار

 

نقاشی های خاکی یک هنرمند خاکی

 

خزان بهشت: نوزدهمین جشنواره هنر محیطی در ایران- اصفهان- پائیز 1387 

 

در بهشت

 

 

جست و خیز قورباقه ها

 

 

مردمی سبز

 

در بهشت

 

لذت حیاتی دوباره

 

 

نشانه گذاری بر سنگ و ماسه

یک مجسمه ساز ایرانی هنرش را به رودخانه ها، سواحل و بوستانها می آورد

رابرت سی مورگان

 

هنر محیطی به مسائل روز و محیط پیرامون حساسیت نشان میدهد و با توجه به کمبود آب در سال جاری محور اصلی جشنواره و کار مشترک هنرمندان شرکت کننده در ارتباط با کمبود آب و آلودگی آن میباشد. رودخانه های روستای باوجود سد لار یکی از منابع تامین آب تهران میباشد و مازاد آن مسیر یکصد کیلومتر را طی کرده و راهی شالیزارهای شمال میشود. در بین مسیر عبور آن مراکز بسیاری برای پرورش ماهی وجود دارد. بااینوجود زباله های ویلا نشینان و رستورانها بازیافت نمیشوند و در جایی تخلیه میشوند که روانه رودخانه میشوند. با اینوجود افراد مسئول نسبت به آن بی توجه هستند.

 

زير گنبد زمان:

دو مجسمه ساز ایرانی
 

... مفهوم ثبات در مجسمه تقريبا يك جنبه تا حدودی غیر آگاهانه از فرهنگ ايراني است. اين فرهنگي است كه تقریبا مفاهيم را در هنر مطابق با آنچه که آثار چه مدت تداوم خواهد داشت تعريف مي كند. اما قابل ذکر است که براي هنرمنداني چون بهروز دارش و احمد نادعليان،  مفهوم ثبات بعنوان معياري در هنر، آشكارا در حال تغيير است. آنها بیشتر معطوف به رویکردی مفهومی هستند و ،در لایه هایی، تلویحا رویکردی سیاسی دارند...  بیشتر

Sculpture Magazine (Vol. 27, No. 2) March 2008

 

گفتکو در گوناگونی

کتابی از جان کی گرانده

 

چاپ مهر های استئانه ای در کویر مرنجاب

 

طراحی در بستر دریاچه نمک




سفری به صربستان

 

مرزهای جدید

 

زوج اغوا شده - کارگاه هنر محیطی

 

رویای صلح در خلیج فارس

 

پرواز شماره 655

 

شعر پرواز پرنده در بطری ها

 

دیگر کارها و عکسهای جشنواره رویای صلح

 

جشنواره هنر محیطی خلیج فارس دیماه 1386

 

جشنواره هنر محیطی خلیج فارس (آثار بیشتر)  دیماه 1386

 

چاپ اله آب بر ماسه های هرمز


نقاشی با خاک قرمز هرمز

 

کنده نگاری در جزیره هرمز

 

کارهای نادعلیان در چین

 

کارهای نادعلیان در تاجیکستان

 

جشنواره هنر محیطی کرمان

 

کارهای محیطی در رودخانه راک کریک ریور

 

سرخ پوستان کانزاس میسوری امریکا

 

کارهای محیطی پارک مرکزی نیویورک

 

حجاریها در سنتا فه  نیو مکزیکو امریکا

 

کارهای محیطی احمد نادعلیان در انگلستان

 

پیوند با هنر پیش از تاریخ

 

باغ سنگی درویش خان

 

چاپ مهر های استوانه ای بر ماسه های کویر

 

چاپ های جدید در جزیره هرمز

 

حجاریهای جدید در جزیره هرمز

 

تصاویر با ابعاد بزرگ را دان لود کنید

 

مرحله دوم جشنواره هنرهاي محيطي خليج فارس

 

چاپ نقش ماهی بر ساحل دریا : بیشتر

 

چیدمان محیطی و موسیقی با زباله

 

روز آفرینش آدم و حوا

 

منظری از آسمان

 

کالبدهای نقاشی شده:بیشتر

 

 در بهشت چه گذشت: بیشتر

 

 

تصاویر با ابعاد بزرگ را دان لود کنید

 

مصاحبه احتصاصی  جان کی. گرانده نویسنده  و منقد هنری با احمد نادعلیان

نادعلیان هنرمند ایرانی است که کارهای طول زندگیش در رابطه با تکریم موجودات زنده و محیط طبیعی است. برای دسترسی به این امر در کنار زندگی در طبیعت او مجسمه هایش را در محیط صلح آمیزی در طبیعت اطراف قرار میدهد.  بیشتر

 

معرفی احمد نادعلیان در موزه سبز

متن از آقای سام باور

بواسطه حجاری اشکال ساده ماهی یا دیگر اشکال بر روی سنگهای کوچک، هنرمند احمد نادعلیان آرزو دارد که روح نادیده گرفته شده جویبارها و رودخانه های سرزمینش ایران و جهان را یادآور شود و اینکه نسل های آینده را با این گنجها سهیم کند. بیشتر

 

مجله یو تی ان ای ماه می و جون 2006  امریکا


احمد نادعلیان
[ایران
]
 

احمد نادعلیان انسانی که به سنگها و آب عشق میورزد،  همانند یک ماهی مرزهای بین المللی را میشکند . ادامه

 

نامه رابرت مورگان  به احمد نادعلیان

"من بسیار تحت تاثیر مفهوم آثار شما قرار گرفتم. نشانه هایی که در صبحگاه بر صخرهای ساحل دریا خجاری میشوند و در طول روز پنهان میشوند.  آثار شما فرا میخوانند پرسشهای بسیاری در باره زمان، تاریخ، زبان، معنا و مجسمه سازی" بیشتر

 

یاداشتی بر کار نادعلیان در کتاب هنر فردا نوشته ادوارد لوسی اسمیت

در ایران احمد نادعلیان (متولد 1963  میلادی) در حال انجام خلق یک چیدمان عظیم در حاشیه و میان آب هی رودخانه هراز در نزدیکی کوه دماوند با عنوان هنر رودخانه میباشد.  بیشتر

 



 

سفر به فرانسه :  نمايشگاه و كارهاي نادعليان در سواحل راماتوئل در خليج سنت تروپه فرانسه

 

ماهيان شناور سنگي
بهنام كامراني

كارهاي نادعليان در ليدو ايتاليا

 

مصاحبه احتصاصی  جان کی. گرانده نویسنده  و منقد هنری با احمد نادعلیان

نادعلیان هنرمند ایرانی است که کارهای طول زندگیش در رابطه با تکریم موجودات زنده و محیط طبیعی است. برای دسترسی به این امر در کنار زندگی در طبیعت او مجسمه هایش را در محیط صلح آمیزی در طبیعت اطراف قرار میدهد.  بیشتر

 

 

مجله یو تی ان ای ماه می و جون 2006  امریکا


احمد نادعلیان
[ایران
]
 

احمد نادعلیان انسانی که به سنگها و آب عشق میورزد،  همانند یک ماهی مرزهای بین المللی را میشکند . ادامه

 

نامه رابرت مورگان  به احمد نادعلیان

"من بسیار تحت تاثیر مفهوم آثار شما قرار گرفتم. نشانه هایی که در صبحگاه بر صخرهای ساحل دریا خجاری میشوند و در طول روز پنهان میشوند.  آثار شما فرا میخوانند پرسشهای بسیاری در باره زمان، تاریخ، زبان، معنا و مجسمه سازی" بیشتر

 

 

یاداشتی بر کار نادعلیان در کتاب هنر فردا نوشته ادوارد لوسی اسمیت

در ایران احمد نادعلیان (متولد 1963  میلادی) در حال انجام خلق یک چیدمان عظیم در حاشیه و میان آب هی رودخانه هراز در نزدیکی کوه دماوند با عنوان هنر رودخانه میباشد.  بیشتر


کارهای نارعلیان در امریکا

 

 

 

 

هنر بازیافت

احمد نادعلیان

با تشکر از همه عزیزانی که این خبرها را مخابره کردند و این گفتو را انجام دادند.

دو هفته قبل با تعدادی از دوستان جوان در نگارخانه لاله نمایشگاه، اجر و گفتگو داشتیم. در آن نمایشگاه که عنوان آن بازیافت بود من تعدادی از این آثار را ارائه دادم. گزارش کار دیگر هنرمندان را به خودشان سپردم.


 

در دهه گذشته اغلب آثار هنری من  وابسطه به مکان معین بودند. به طور مشخص آنها در مکانهای شهری و طبیعی پراکنده هستند. گاهی اوغات آنها از شهرها و مردم دور بودند.  بعضی از آثار من میرا و روند آنها اهمیت دارد. در نتیجه من اغلب بواسطه عکاسی، ویدئو و متون توصیفی آثار دور از مخاطبم را ثبت کردم.

 

 

به عنوان یک هنرمند محیطی من به اینترنت بسیار وابسطه هستم. همانطور که میتوان دید من مستندات کارهایم  را در شبکه اینترنت منتشر مینمایم. 

بسیاری از شبکه های خبری تمام جزئیات کارهایم را پیگیری می کنند.  در گزارشهایشان آنها هدف و مفهوم آثارم را توصیف میکنند. خبرنگارانی که برای روزنامه ها کار میکنند به کرات با من مصاحبه کردند.  این گفتگو ها همه در روزنامه ها منتشر شدند و بخش وسیعی از جامعه ایرانی با کار من آشنا هستند.

اما روزنامه ها در ایران فقط برای خواندن نیستند، بلکه مردم به طور سنتی از آنها برای نیات متفاوتی استفاده می کنند.  به جای بازیافت آنها، فروشندگان مغازه ها از آنها برای بسته بندی سبزیجات، غذا و دیگر کالاها مثل پارچه ها نیز استفاده میکنند. 

 

 

در بسیاری از موارد زمانیکه کارگران و یا دانشجویان غذایشان را میخورند روزنامه همچنین به جای سفره استفاده میشود. برای بعضی از مردم برگه ای است که سطح یا قفسه ای را با آن میپوشانند و یا به نوعی از آن برای پوشش پنجره ها استفاده میکنند که فضای درونی دیده نشود. بعضی از زنان خانه دار از آنها برای پاک کردن شیشه های پنجره استفاده میکنند و دیگر مردم نیز زمانیکه سبزی یا ماهی و ... پاک میکنند از آنها به عنوان بستر یک بار مصرف استفاده میکنند.

 

 

در نتیجه، روزنامه در ایران استفاده های جایگزین بسیاری دارد. آنها همه جا دیده میشوند. نوع استفاده آنها بوسیله مردم واقعا ورای فقط خواندن مفاهیم آنهاست.

به صورت اتفاقی من تصاویر کارهای هنریم را دیدم که برای بسته بندی چیزی استفاده شده اند. این لحظه ای الهام بخش برای بازیافت روزنامه ها بود که بتوانم با استفاده از آنها آثار هنری بوجود آورم. من کاربرد روزنامه ها در جامعه ای که در آن زندگی میکنم را تجسم کردم. معمولا اشیائی که با تصویر ترکیب شده اند و متن فارسی آنها معنا و داستان جدیدی را آشکار میسازند. قصد من بازیافت روزنامه در این بستر فرهنگی بود که به عنوان ماده ای برای کارهای هنری و مفهوم جدید مورد استفاده قرار گیرند.  بدینسان مطالب و هنری میرا مانا و جاودانه میشوند. قصد من باز گرداندن روزنامه ها به بستر فرهنگیشان است.         

 

ماهی های من هنوز زنده اند؟          

 

همتراز با پیشگامان هنر زمین و همتراز با زمین ...

 

من میخواهم این فرهنگ باقی بماند...

 

هنوز هم ماهی ارزانی میکنم

 

 

شاید زنی که از حرفهای من به عنوان خاک انداز استفاده میکند روزی مرا بخواند

 

 

شاید زنی که با روزنامه شیشه های پنجره را تمیز میکند ماهی مرا ببیند ...

 

 

 

شاید کارگر زمتکشی که غذا میخورد عکس مرا بر سفره اش ببیند

 

 

 

من به فرهنگی که آب را ستایش میکرد افتخار میکنم. فرهنگی که مردمش بر خاک پاک سجده میکنند ...

 

 

 تا کنون صفحه اول روزنامه در تصاحب سیاسمتداران بود.  اما هنر من نیز به آن حریم راه یافت ...

 

 

 

دانشجو که بودم روزنامه های تاریخ گذشته ای که سفره ما بودند نیز می خواندم ...

 

 

 

 

 تنها کاغذ روزنامه نیست که زوال دارد...  

 

 

 

 همیشه راه حلی برای بقا وجود دارد...

 

 

 آنچه اصالت دارد معنی است نه سنگ و نه کاغذ ...

 

 

 

 

 

 

 من این داستان را به نسلی دیگر میگویم ...